Pierias Group Advertising

Pierias Group Advertising
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΔΙΑΝΟΜΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΩΝ ΕΝΤΥΠΩΝ ΚΑΙ ΦΥΛΛΑΔΙΩΝ (Διαφημιστικα δωρα Εκτυπωσεις)

Πρώτη φορά τιμωρείται το «καρτέλ» της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας
Πρόστιμο συνολικού ύψους 31.451.211 ευρώ επέβαλε με ομόφωνη απόφασή της η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην εταιρεία Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε., η οποία δραστηριοποιείται, κυρίως, στην παραγωγή και εμπορία προϊόντων ζύθου, κρίνοντας ότι η εν λόγω εταιρεία καταχράστηκε τη δεσπόζουσα θέση της, κατά παράβαση των άρθρων 2 του ν. 703/77, όπως ίσχυε (νυν 2 του ν. 3959/2011), και 102 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, από την έρευνα της Επιτροπής προέκυψαν στοιχεία τα οποία κατέδειξαν ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε. είχε υιοθετήσει και υλοποιούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα, μια ενιαία και στοχευμένη πολιτική για τον αποκλεισμό και τον περιορισμό των δυνατοτήτων ανάπτυξης των ανταγωνιστών της, κυρίως, με την επιβολή αποκλειστικότητας σε επίπεδο χονδρικής και λιανικής πώλησης, αλλά και μέσω άλλων πρακτικών, οι οποίες είχαν ως σωρευτικό αποτέλεσμα τον περιορισμό του ανταγωνισμού σε επιμέρους αγορές διανομής και διάθεσης προϊόντων ζύθου.
Ειδικότερα, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η πολιτική της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Α.Ε. περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, πρακτικές που κατέτειναν σε αποκλειστική προμήθεια στην αγορά επιτόπιας κατανάλωσης (μεγάλοι πελάτες / αλυσίδες εστίασης και λοιπά τελικά σημεία), με τη χορήγηση σ’ αυτούς σημαντικών χρηματικών και άλλου είδους υπό τους όρους όμως αποκλειστικότητας ή/και περιορισμού του εφοδιασμού τους από ανταγωνιστικούς προμηθευτές, καθώς και με την επιβολή, υπό τις αυτές πάντοτε δεσμεύσεις, εκπτώσεων πίστης και στόχων πωλήσεων.
Σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία ερεύνησε καταγγελία της «Μύθος Ζυθοποιίας Α.Ε.», η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υλοποιούσε, επίσης, περιοριστικές του ανταγωνισμού πρακτικές προς χονδρεμπόρους, όπως η παροχή σε αυτούς σημαντικών οικονομικών κινήτρων έναντι περιορισμού του εφοδιασμού τους από ανταγωνιστές, προνομιακών όρων πίστωσης, και με την άσκηση παράλληλης πίεσης για διακοπή της διακίνησης ανταγωνιστικών σημάτων.
Με την ίδια απόφασή της, η Επιτροπή Ανταγωνισμού, υποχρέωσε την εταιρία Αθηναϊκή Ζυθοποιία, πέραν του προστίμου, να παραλείπει παρόμοιας φύσεως ενέργειες στο μέλλον και να καταρτίζει εφεξής έγγραφες συμβάσεις με ανάλογη προσαρμογή των όρων προς αποφυγή επανάληψης τέτοιων παραβατικών συμπεριφορών.
Ο κόσμος το έχει τούμπανο και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία... κρυφό καμάρι
Προσφυγή στη δικαιοσύνη, για να προασπίσει τα δικαιώματα της, προαναγγέλλει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία χαρακτηρίζει σε ανακοίνωσή της άδικη και την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία επέβαλε πρόστιμο 31 εκατ. ευρώ στην εταιρεία, κρίνοντας ότι καταχράστηκε τη δεσπόζουσα θέση της, κατά παράβαση των άρθρων 2 του ν. 703/77, όπως ίσχυε (νυν 2 του ν. 3959/2011), και 102 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όπως σημειώνει η εταιρεία, η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν έλαβε υπ' όψιν τα στοιχεία που υποβλήθηκαν από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, «ούτε έδωσε τη δέουσα προσοχή στις θεμελιώδεις εξελίξεις που έχουν λάβει χώρα στην αγορά μπύρας όλα αυτά τα χρόνια, όπως την αύξηση των εταιριών που παράγουν και εμπορεύονται προϊόντα μπίρας από 5 το 2000, σε πάνω από 25 το 2014, αλλά και το γεγονός ότι το μερίδιο αγοράς της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας περιορίστηκε από 73% το 2000, σε περίπου 50% σήμερα. Αυτά τα γεγονότα αποδεικνύουν με τον πιο σαφή τρόπο ότι η αγορά της μπύρας στην Ελλάδα είναι ελεύθερη και ανοιχτή στον ανταγωνισμό».
Σύμφωνα με την εταιρεία, είναι ξεκάθαρο ότι η απόφαση της Επιτροπής «μεταφράζει με τρόπο άδικο το γεγονός ότι είμαστε ο μεγαλύτερος παίκτης σε αυτήν την αγορά, θεωρώντας το συνώνυμο παραβίασης του ανταγωνισμού, χωρίς να λαμβάνει υπ' όψιν ότι η ανάπτυξη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην ελληνική αγορά έγινε μέσα από συνεχείς επενδύσεις για περισσότερα από 50 χρόνια.
«Επιπλέον, η Επιτροπή Ανταγωνισμού ερμηνεύει λανθασμένα τους κανόνες του ανταγωνισμού και αγνοεί το γεγονός ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι η μοναδική εταιρία του κλάδου που δεν ακολουθεί πρακτικές αποκλειστικότητας στην αγορά. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα εξακολουθήσει να δρα με γνώμονα το συμφέρον των καταναλωτών της, τηρώντας πιστά το γράμμα αλλά και το πνεύμα του νόμου, όπως άλλωστε πράττει όλα αυτά τα χρόνια», καταλήγει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία.

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

 
Top