Pierias Group Advertising

Pierias Group Advertising
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΔΙΑΝΟΜΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΩΝ ΕΝΤΥΠΩΝ ΚΑΙ ΦΥΛΛΑΔΙΩΝ (Διαφημιστικα δωρα Εκτυπωσεις)

O OΟΣΑ βάζει στο στόχαστρο τη Google και ξεκινά το κυνήγι της φοροδιαφυγής
Αντιμέτωπες και με τον ΟΟΣΑ οι πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη και πληρώνουν ελάχιστους φόρους. Ανέκδοτο η συμφωνία της Google με τη βρετανική κυβέρνηση
Η βρετανική κυβέρνηση και συγκεκριμένα ο υπουργός Οικονομικών George Osborne που διαπραγματεύθηκε με τον τεχνολογικό κολοσσό της Google, δέχεται έντονη κριτική.
Ο υπουργός Οικονομικών της Βρετανίας διαπραγματεύθηκε με την εταιρία για το αυτονόητο και κατέληξε στη συμφωνία να καταβάλει το ποσό των 130 εκατ. λιρών στο κράτος, εκτός από τα 120 εκατ. που έχει ήδη πληρώσει, προκειμένου να εξοφλήσει τους φόρους που αφορούν μια δραστηριότητα 10 ετών.
Ενώ, από σημαντική μερίδα η συμφωνία αυτή θεωρήθηκε μεγάλη επιτυχία, υπάρχουν και εκείνοι που τη χαρακτηρίζουν "αστεία", καθώς το ποσό που καλείται να πληρώσει η Google δεν πλησιάζει ούτε στο ελάχιστο το ποσό των εσόδων της από τη δραστηριότητά της στη Μεγάλη Βρετανία, που φθάνει αρκετά δις. δολάρια ανά έτος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το γεγονός ότι, το 2014 η εταιρία είχε έσοδα 6.5 δις. δολάρια από την διαφημιστική της δραστηριότητα στη χώρα, επομένως πληθαίνουν οι φωνές που θέλουν τη Google να "αφήνει φιλοδώρημα" στη βρετανική εταιρία.
Έτσι, το σίγουρο είναι πως τα 250 εκατ. λίρες δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να δικαιολογήσουν τα δεκάδες δις. δολάρια που έχουν συγκεντρωθεί στα ταμεία της αμερικάνικης πολυεθνικής.
Η Google δεν αποτελεί τον μοναδικό στόχο του ΟΟΣΑ και της Κομισιόν, που φαίνεται να έχουν κηρύξει τον πόλεμο στη φοροδιαφυγή και να ζητούν από τις εταιρίες το αυτονόητο, την καταβολή των φόρων. Η Apple, η Starbucks, η Fiat, η Amazon και άλλες έχουν μπει στο μικροσκόπιο του οργανισμού.
Στον συγκεκριμένο πίνακα του Economist καταγράφονται όλα τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν οι πολυεθνικές, μετά τις αποφάσεις των Ευρωπαϊκών χωρών να αυξήσουν τους φόρους.
Η Apple βρίσκεται αντιμέτωπη με τη δικαιοσύνη και η απόφαση, για τον αν τελικά θα καταβάλει στο Ιρλανδικό κράτος το πρόστιμο μαμούθ των 8 δις. λιρών, αναμένεται να ληφθεί το Φεβρουάριο ή το Μάρτιο.
Η Starbucks καλείται, σύμφωνα με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να καταβάλει το ποσό των 20-30 εκατ. ευρώ στην Ολλανδία, ενώ το ίδιο πρόστιμο αντιμετωπίζει και η Fiat στο Λουξεμβούργο. Παράλληλα, συνεχίζονται οι έρευνες, για ευνοϊκή φορολόγησή, σε βάρος της Amazon και της McDonald's.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι πολυεθνικές θα πρέπει να υποβάλλουν στοιχεία ανά χώρα, τι έκαναν και πόσα πλήρωσαν σε φόρους. Η κίνηση έχει ως στόχο να σταματήσει τις επιχειρήσεις από τη χρήση πολύπλοκων κενών ή να μεταφέρουν κεφάλαια στο εξωτερικό για να ελαχιστοποιήσουν ή να αποφύγουν την καταβολή του εταιρικού φόρου.
Ο ΟΟΣΑ υπολογίζει ότι οι εθνικές κυβερνήσεις χάνουν κάθε χρόνο συνολικά 100-240 δισεκατομμύρια δολάρια ή 4% - 10% των φορολογικών εσόδων, παγκοσμίως, εξαιτίας των σχεδίων για ελαχιστοποίηση της φορολογίας τους από τις πολυεθνικές εταιρείες.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη έρχεται και σε μία περίοδο κινητικότητας, τόσο από άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, όπως η Ιταλία, που ζητά την καταβολή 300 εκατ. ευρώ και Γαλλία που διεκδικεί αποζημίωση 1δισ ευρώ, όσο και από την επίτροπο σε θέματα ανταγωνισμού Margrethe Vestager η οποία, ήδη, ερευνά το κατά πόσο η Ιρλανδία παρείχε ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση σε αμερικανικούς κολοσσούς όπως η Apple και η Google.
Από την πλευρά του, ο Επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων της ΕΕ, Πιέρ Μοσκοβισί επισήμανε την ανάγκη αύξησης του φορολογικού συντελεστή για τις κερδοφόρες πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, υποστηρίζοντας πως α ποσά φορολόγησης ορισμένες φορές είναι ασήμαντα, μπροστά στα υπερκέρδη των εταιρειών.
Στόχος της Επιτροπής είναι μέχρι τον Ιούνιο του 2016, να έχει δημιουργηθεί μία συναίνεση των κρατών της ΕΕ, ώστε να αναγκαστούν οι πολυεθνικές να μοιράζονται τα οικονομικά τους στοιχεία, με τους αρμόδιους φορείς των χωρών στις οποίες δραστηριοποιούνται.

(Πηγή: economist)

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

 
Top